Jdeme tím správným směrem - Karlovy Vary 2024
26. ročník soutěže Střední průmyslových škol stavebních. Pořadatelem soutěže jsou Regionální sdružení Karlovy Vary, Česká komora autorizovaných inženýrů (ČKAIT) Karlovy Vary a Český svaz stavebních inženýrů Karlovy Vary, který je zároveň garantem celé soutěže.
Tříčlenné družstvo, ve složení J. Oberreiter (3SV), F. Hrozek (3SV) a M. Steinbach (3SV), bylo nominováno, aby v této soutěži reprezentovalo naší školu. Celkem se jí zúčastnilo pět středních průmyslových škol stavebního zaměření. Soutěž proběhla v přednáškovém sále Krajské knihovny v Karlových Varech. Odborné teoretické znalosti byly ověřeny formou znalostního kvízu, ve kterém si každé soutěžní družstvo vylosovalo otázky z přednášených předmětů tj. pozemní stavitelství, stavební mechanika a statika, stavební materiály, architektura, dále pak řešením technického problému v čase a zpracováním požadované dokumentace. Jedna otázka byla také z určování stavebních materiálů a jejich použití ve stavebnictví.
V praktické části měli žáci před odbornou komisí obhájit odevzdaný projekt (J. Oberreiter) ve formě prezentace v digitální podobě. Každá soutěžní disciplína byla samostatně hodnocena bodovým ohodnocením. Byla oceněna první 3 místa dle počtu dosažených bodů a naše družstvo se umístilo na pěkném 3. místě., a ročníkový projekt návrhu dvoupodlažního rodinného domu, který předložil J. Oberreitr, získal, dle posouzení odborné poroty v čele s Ing. Kaskem (ČSSI), 2. místo. Samotné vyhlášení výsledků soutěže proběhlo v multifunkčním společenském sále, který je součástí Císařských lázní, v samotném srdci Karlových Varů. Součástí programu byla také exkurze do závodu Lias Vintířov, který vyrábí lehké keramické kamenivo s obchodní značkou Liapor a celou řadu dalších stavebních materiálů a aplikací.
Všem zúčastněným děkujeme za příkladnou reprezentaci naší školy. Velké díky samozřejmě patří také všem zainteresovaným pedagogům odborných předmětů za jejich odborné vedení a přípravu na tuto odbornou soutěž. Cílem soutěže bylo ukázat žákům, že předměty, které se učí nejsou samoúčelné, ale že v praxi mohou zužitkovat všechny doposud nabyté vědomosti.
Mgr. Bc. Eduard Rákos
Nahrávám data...